SLOBODNA VOJVODINA
Vojvođansko društvo za železnicu: Nije se stalo samo na ukidanju 450 km pruga, prodaju i parcele
Na teritoriji Vojvodine u naredne dve godine trebalo bi da bude uklonjeno 410 kilometara regionalnih i lokalnih pruga
Pruge koje su u planu da nestanu su Bečej – Senta, Senta – Кanjiža, Sečanj – Jaša – Tomić, Sombor – Bački Breg, Sombor – Riđica, Vladimirovci – Кovin, Bečej – Vrbas, Zrenjanin fabrika – Vršac, Horgoš – Кanjiža , Кaravukovo – Bač, Petrovaradin – Beočin, Žabalj – Bečej, deonica Čurug – Bečej, Кikinda – Banatsko Aranđelovo i Sombor – Apatin fabrika.
Odluka “Infrastrukture železnice Srbija” nije se zaustavila samo na ukidanju pruga. Šine, pragovi i koloseci biće prodati u staro gvožđe a železničke koridore, odnosno parcele na kojima su se šine nalazile, kao i objekti stanica, pomoćnih prostorija prodavaće lokalne samouprave na čijoj se teritoriji koridori nalaze.
“Pruge su ukinute pod obrazloženjem da su ekonomski neisplative a da nije rađena nijedan ozbiljna studija ili procena o isplativosti. I ako su bile neisplative, to je posledica dugogodišnjeg zanemarivanja, nehata, nemara, korupcije, neinvestiranja. I umesto da ulažete, investirate, vi rasprodajete u staro gvožđe, po vrlo diskutabilnim cenama. Lokalnim samoupravama je bačena kosku u vidu mogućnosti da prodaju parcele i objekte, i niko se ne buni. A na ovaj način, vi uništavate tradiciju železničkog saobraćaja Vojvodine koji je star skoro dva veka“, kaže za “Danas” Dragomir Jankov, član Vojvođanskog društva za železnicu.
Kada nestanu pruge prema Vrbasu, Senti i Žablju, odnosno Novom Sadu, Bečej ostaje izolovani centar, centar saobraćajne pustinje, što se železnice tiče i to zauvek, kažu u Vojvođanskom društvu za železnicu.
Najduži pružni pravac koji će biti demontiran je između Vršca i Zrenjanina, 81 kilometar. On je za saobraćaj zatvoren još 2005. godine, a da će i definitivno otići u zaborav, kao da ga nikada nije ni bilo, moglo se naslutiti još letos, kada su uklonjeni delovi šina sa svih mesta gde se taj kolosek ukrštao sa drumskim putevima.
Pruga između Zrenjanina i Vršca rekonstruisana je pre dve decenije i sada se praktično nova prodaje u staro gvožđe
U Vojvođanskom društvu za železnicu smatraju da ipak nije sve gotovo i da postoji mogućnost da se ovaj zločin, kako kažu prema vojvođanskim prugama, zaustavi.
“Sada nam je prioritet da očuvamo železničke koridore. Ne znamo da li je moguće stopirati demontažu i prodaju šinskog materijala, ali koridore moramo sačuvati po svaku cenu. To je šansa da jednom pruga ponovo bude uspostavljena. Uspeli smo nešto u Novom Sadu, a kako je na javnom uvidu Prostorni plan Vojvodine, pokušavamo da u planu ostanu koridori, što je šansa za budućnost“, kaže Milan Vučinić, predsednik Vojvođanskog društva za železnicu.
Subotić (LSV): Pobedile potrebe Beograda u odnosu na Vojvodinu
Članica Glavnog odbora Lige socijademokrata Vojvodine Nevena Subotić upozorila je danas da će 435 kilometara pruga, od kojih je 400 klilometara u Vojvodini, uskoro biti uklonjeno i prodato u staro gvožđe.
Subotić je u saopštenju upozorila da je još pre dva veka železnička mreža u Vojvodini bila na nivou najrazvijenijih evropskih zemalja, a danas “nadležni tvrde da su ove pruge nerentabilne i, umesto popravke, čupaju ih, da se više nikada ne obnove”.
“Možda bi nas i ubedili da je to neophodno, da u isto vreme iz frižidera ne izlazi reklama o novom brzom vozu na relaciji Beograd – Budimpešta, a u Beogradu se ne gradi metro. Opet su pobedile potrebe Beograda u odnosu na ostatak zemlje, pogotovu u odnosu na Vojvodinu“, rekla je Subotić.
Danas. rs , 021.rs
izvor: https://www.021.rs/story/Info/Vojvodina/301457/Vojvodjansko-drustvo-za-zeleznicu-Nije-se-stalo-samo-na-ukidanju-450-km-pruga-prodaju-i-parcele.html