Connect with us

SLOBODNA VOJVODINA

Vojvodini brza pruga, a stare pruge na otpad – Da li se u Bačkoj i Banatu upravo ukida mogućnost obnove nekada razvijene železničke mreže?

Da li su neke pruge možda mogle da se obnove? Ima li smisla trajno uklanjanje pruga koje se naslanjaju na brzu prugu Beograd-Novi Sad-Subotica? Da li treba ostaviti Apatin, koji ima i luku na Dunavu, bez železnice? Ukida li Evropa regionalne pruge između značajnih centara, kakvi su Vršac i Zrenjanin? Kako se, u vreme zelene agende, objašnjava ukidanje železničkog saobraćaja koji u ekološkom smislu, ima prednost nad ostalim vidovima prevoza?

Published

on

Pruge koje se trajno ukidaju

Od subote, kada je iz Beograda “poleteo” Soko i zvanično puštena u saobraćaj deonica pruge Beograd – Novi Sad u okviru buduće pruge za povećane brzine Beograd – Budimpešta, ne prestajemo da se divimo super brzom vozu. Karte su planule, putnici ne kriju oduševljene impozantnom brzinom od 200 kilometara na sat. I sve može u vozu – i da se unesu bicikli, i psi, i da se popije kafa, i da se pregrize nešto. I najvažnije – da se za 30 i nešto minuta stigne do Novog Sada.

Gotovo istovremeno, a ako ćemo precizno, 12 dana ranije, nepunih 200 kilometara severnije, bez pompe i zvaničnika, u železničkoj stanici Senta, započeli su radovi na demontaži 435 kilometara starih pruga u 26 opština u Srbiji. Reč je o prugama koje se godinama pa i decenijama ne koriste – međutim, nikada nije isključeno da bi se mogle obnoviti.

Time će neki vojvođanski gradovi, na primer Apatin, Kovin, Bečej, biti trajno ostavljeni bez železničke veze. Voz, ne ekstra brzi nego nikakav, neće nikada saobraćati između ostalog ni na prugama Zrenjanin – Vršac, Sombor – Apatin, ako je verovati onome što je govoreno ovih dana, “da će lokalna samouprava moći da koristi zemljište koje su zauzimale pruge”. Da zabuna bude veća, planska dokumenta koja su upravu u fazi usvajanja – predviđaju ostanak tih pruga. Šta je tačno i ko je u pravu? – pokušali smo da razaberemo ovih dana, imajući, za razliku od najvećeg dela javnosti u Srbiji, koja iz decenije u deceniju sve više zna samo za drumski prevoz, osnovna znanja o funkcionisanju i značaju železnice za razvoj jedne evropske zemlje.

Da li su neke pruge možda mogle da se obnove? Ima li smisla trajno uklanjanje pruga koje se naslanjaju na brzu prugu Beograd-Novi Sad-Subotica? Da li treba ostaviti Apatin, koji ima i luku na Dunavu, bez železnice? Ukida li Evropa regionalne pruge između značajnih centara, kakvi su Vršac i Zrenjanin? Kako se, u vreme zelene agende, objašnjava ukidanje železničkog saobraćaja koji u ekološkom smislu, ima prednost nad ostalim vidovima prevoza?

Pitali smo mnoge – ponegde smo i dobili odgovor.

“Tako je moralo biti”

Pitanja je mnogo, dilema još više. Ali, za nadležne, odgovor bi mogao stati u jednu rečenicu – uklanjanje pruga se moralo desiti jer odavno više nisu u upotrebi. U dve rečenice – zemljište sa koga budu uklonjene pruge, moći će da se koristi za izgradnju novih puteva, sportske sadržaje, biciklističke ili trim staze i druge namene.

Tako za eKapiju kažu u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. Oni ističu da su u železničkoj stanici Senta, na pruzi Senta – Kanjiža, započeli radovi na demontaži 435 kilometara starih pruga u Srbiji, koje se decenijama ne koriste. Predviđeno je uklanjanje 17 kilometara pruge Senta- Kanjiža, koja je, podsećaju, zatvorena za železnički saobraćaj još 1978. godine. Istovremeno, dodaju, počinje i demontaža 14,3 kilometra duge pruge Petrovaradin – Beočin, na kojoj vozovi ne saobraćaju još od 2007. godine.

– Ovim radovima započela je velika akcija “Infrastrukture železnica Srbije”, kojom je predviđena demontaža i uklanjanje starih šina i železničke infrastrukture na 15 lokalnih pruga u Srbiji, a biće realizovana u naredne dve godine. Od toga, skoro 400 kilometara je starih pruga koje se odavno više ne koriste, a nalazi se u Vojvodini. Na nekim od ovih pruga vozovi ne saobraćaju i preko četrdeset godina – ističu u Ministarstvu.

Na pitanje da li postoji studija opravdanosti, elaborat ili stručna analiza na osnovu koje se zaključilo da neka od tih pruga nema perspektivu ni u budućnosti, ne odgovaraju. Ali su zato sigurni da popravke nemaju nikakvo opravdanje.

– Reč je o prugama čije funkcionisanje i održavanje ni na koji način nije bilo isplativo, a bilo kakve nove investicije i popravke nemaju ni ekonomsko, ni saobraćajno opravdanje. Bilo je prethodnih decenija više pokušaja da se uradi ovaj veliki posao i reši problem starih pruga u Srbiji, ali su se neuspešno završavali – napominju u Ministarstvu.IlustracijaIlustracija (Foto: Pixabay / Peter H)

Oslobođeno 590 hektara zemljišta – ko će profitirati

Stare pruge praktično nisu služile ničemu, osim što su zauzimale železničko zemljište i zemljište lokalnih samouprava, čuli smo pre nekoliko dana i od “Infrastruktura železnice Srbije”. A korist će, kako navodi ovo preduzeće, imati svi – i lokalne samouprave koje će na oslobođenih 590 hektara zemljišta moći da grade komercijalne i sportske sadržaje i “Infrastruktura železnice” koja će prodajom sekundarnih sirovina, a procena je da će ih biti oko 25.000 tona, zaraditi oko 300 miliona dinara. Reklo bi se – situacija u kojoj svi dobijaju. Da li je zaista tako? Za Ministarstvo nema dileme.

– Demontiranjem i uklanjanjem starih železničkih infrastrukturnih kapaciteta koji odavno više nisu u upotrebi, “Infrastruktura železnice Srbije” oslobodiće i oko 590 hektara zemljišta u infrastrukturnom i pružnom pojasu, u 26 opština širom Srbije, koje će lokalne samouprave moći da koriste za najrazličitije namene i u skladu sa svojim potrebama. Tako će zemljište sa koga budu uklonjene pruge moći da se koristi za izgradnju novih puteva, sportske sadržaje, biciklističke ili trim staze i druge namene, a biće stvoreni i uslovi za bolju i lakšu saobraćajnu povezanost i infrastrukturni razvoj ovih lokalnih samouprava – objašnjavaju u Ministarstvu.

Šta “kaže” Prostorni plan i zašto ćute lokalne samouprave

Dok se pruge ukidaju, međutim, aktuelni Nacrt Prostornog plana AP Vojvodina 2021-2035. predviđa, praktično, sve suprotno!

Kako se navodi, “gradovi–velika saobraćajna čvorišta, u kojima je moguće i potrebno primeniti lake šinske sisteme i integraciju saobraćajnih vidova su: Novi Sad, Subotica, Pančevo, Zrenjanin, Apatin, Sombor, Sremska Mitrovica i Kikinda”.

I upravo se na nekim od tih linija predviđa trajno uklanjanje pruga. Da situacija bude još zanimljivija, među aktivnostima koje Plan predviđa je i “obnova ukinutih – demontiranih pruga u skladu sa razvojnim potrebama lokalnih samouprava”. Ali većina lokalnih samouprava koje je portal eKapija kontaktirao ovim povodom, ćuti. To uključuje i Novi Sad, grad koji bi, da je u Mađarskoj ili Rumuniji – da ne idemo u razvijeniji svet – imao i tramvaj i trolejbus. A prugom za Beočin bi vozio prigradski voz. Tu prugu će, rekosmo – da ukinu.

Ministarstvo ne ćuti i podseća da će u naredne dve godine biće demontirane i uklonjene sledeće pruge u Srbiji: Bečej – Senta (35,8 km), Senta – Kanjiža (17,07 km), Sečanj – Jaša – Tomić (10,36 km), Sombor – Bački Breg (25,33 km), Sombor – Riđica (28,11 km), Vladimirovac – Kovin (40,9 km), Bečej – Vrbas (36,92 km), Zrenjanin fabrika – Vršac (81,2 km), Horgoš – Kanjiža (13,51 km), Karavukovo – Bač (13,4 km), Petrovaradin – Beočin (14,35 km), Žabalj – Bečej, deonica Čurug – Bečej (31 km), Kikinda – Banatsko Aranđelovo (32,91 km), Sombor – Apatin fabrika (21,6 km). Ako je za utehu Vojvođanima, koji su pre više od veka imali železničku mrežu na nivou razvijenih zemalja, ukinuće se i pruga Sopot Požarevački – Kostolac (32 km).

Novi Sad – Subotica, a Novi Sad – Zrenjanin?

Veoma je dobro za Subotičane što će, kada se završi nova pruga do mađarske granice, moći da dođu u Novi Sad za manje od sat: dobro je to i za radnu snagu, i za biznis, kao i za studente, đake, za sve. Zrenjanin, međutim, nije baš mnogo manji grad od Subotice, još je više upućen na Novi Sad, pa pomenuti Nacrt Prostornog plana Vojvodine predviđa, logično, izgradnju direktne regionalne pruge između dva grada, za šta nedostaje tek nešto više od 20 kilometara trase, uz most preko Tise. To je odavno u planu, i tada bi Zrenjaninci mogli na posao, kod lekara ili na fakultet brzo i jeftino – vozom. A ako se ne bi trajno ukinula nego obnovila pruga Zrenjanin – Vršac, iz Novog Sada bi postojala direktna i efikasna veza sve do Bele Crkve. Baš tako nešto tom narodu i treba.Detalj iz aktuelnog Nacrta Prostornog plana AP Vojvodine, na kojem su ne samo neke od pruga koje se trajno uklanjaju, nego i planirana pruga Novi Sad - Zrenjanin!Detalj iz aktuelnog Nacrta Prostornog plana AP Vojvodine, na kojem su ne samo neke od pruga koje se trajno uklanjaju, nego i planirana pruga Novi Sad – Zrenjanin! (Foto: AP Vojvodina)

Samo malo severnije, ako bi se spojili prugom Novi i Stari Bečej, uz to i obnovila a ne trajno uklonila pruga od Vrbasa do Bečeja, realni bi bili i polasci (Beograd -) Novi Sad – Vrbas – Srbobran – Bečej – Novi Bečej – Kikinda… Banat bi “prodisao” kao što će Bačka sa brzom prugom. A Banat nam je dosta zaostao… I to nisu prevelike investicije, pogotovu u poređenju sa nekim koje se realizuju.

Apatin je, davnih dana, imao direktan voz za Beograd, preko Sombora i Novog Sada. Zašto ne bi opet?

Sve smo to pitali – nisu nam odgovorili…

M. D. – M. R.

izvor: https://www.ekapija.com/news/3632338/vojvodini-brza-pruga-a-stare-pruge-na-otpad-da-li-se-u

SLOBODNA VOJVODINA

Sankcije NIS-u stupaju sutra na snagu: Nema optimizma – “imaćemo bezbroj problema”

Američke sankcije protiv Naftne industrije Srbije (NIS), prema najavama, trebalo bi da stupe na snagu sutra, 8. oktobra

Published

on

By

To će, kako i sam NIS očekuje, imati velike posledice na kompaniju, a cenu će na kraju platiti i potrošači.

Kao i uvek do sada, NIS je američkim vlastima poslao novi zahtev za odlaganje primene sankcija, ali ovog puta, kako deluje, sa manje šanse za uspeh, piše Nova ekonomija.

Licenca kojom se NIS-u omogućava obavljanje operativnih poslova, a primena sankcija odlaže, ističe sutra.

Predsednik Srbije Aleksandar Vučič izjavio je danas da će Srbija morati da pronađe način kako da reši taj problem, dodajući da će morati da razgovaraju sa Rusima koji su većinski vlasnici u kompaniji.

“Nadam se da kompanija neće otpuštati veliki broj radnika, ali videćemo. U svakom slučaju, razgovaraćemo sa Rusima o svemu, jer sad više nemamo šta da razgovaramo sa Amerikancima“, rekao je Vučić.

Prema njegovim rečima, SAD su “isterale svoje”, Evropa će da podrži američke sankcije.

“Sasvim sam siguran da će posle kratkog vremena i JANAF da prestane da isporučuje naftu“, kazao je Vučić.

izvor: https://www.021.rs/info/biznis-i-ekonomija/423183/sankcije-nis-u-stupaju-sutra-na-snagu-nema-optimizma-imacemo-bezbroj-problema

Continue Reading

SLOBODNA VOJVODINA

„Ja, kao majka poginulog deteta, neću dati na Bačulova jer znam da nije kriv i stojim uz njega“: Dijana Hrka o sramnoj kampanji koju Vučić vodi

Dijana Hrka, majka Stefana Hrke, jednog od nastradalih prilikom pada nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu, kaže da ona kao majka poginulog deteta čvrsto stoji uz Mišu Bačulova koji proteklih dana trpi strašne pritiske, otkako je predsednik Aleksandar Vučić javno govorio da je kobnog dana prolazio pored nadstrešnice, uprkos tome što je Bačulov to i sam ranije javno govorio

Published

on

By

Otkako je predsednik Srbije Aleksandar Vučić javno govorio o lideru Pokreta „Budi heroj“ Miši Bačulovu iz Novog Sada, pominjući perfidno kako je prošao pored nadstrešnice na dan kada je pala, očigledno sa namerom da insinuira njegovu povezanost sa tragedijom, Bačulov se nalazi na meti režimskih medija, dok stranačka mašinerija pokušava da ga provuče kroz blato. Ipak, da Bačulov u ovome nije sam, poručuje u razgovoru za Novu Dijana Hrka, majka Stefana poginulog 1. novembra.

Miša Bačulov Foto:BETAPHOTO/DRAGAN GOJIC

„Vučić pokušava da okrivi Mišu Bačulova za ono za šta je on kriv, prvenstveno on, pa svi ljudi oko njega. On traži krivca u nekom drugom, nikoga nisu uhapsili za nadstrešnicu evo sad će godinu dana, hapse nevine studente, policija juri nas goloruke, bacaju nam suzavce, šta nam sve ne rade, i on sad pokušava jednog Mišu Bačulova, koji je čiste duše i srca izašao da se bori sa nama svima za pravdu i istinu. Mora sada na nekoga, pa je pokušao na Mišu, a verujte da mu to nećemo dozvoliti, neće mu uspeti. Ja kao majka poginulog deteta, neću dati na Mišu jer znam da nije kriv i ja stojim uz njega“, kaže Hrka u razgovoru za Novu.

Da pad nadstrešnice nije izazvan namerom pojedinca ili terorističke grupacije, više puta je do sada i zvanično potvrđeno, čak je i samo tužilaštvo potvrdilo da jedinice koje su bile na licu mesta, nisu pronašle nikakav trag koji bi mogao da dovede u sumnju na tako nešto. Identično potvrđuje i naša sagovornica, pozuvajući se na svoja posredna i neposredna saznanja.

„Pod broj jedan, znam da je antiteroristička jedinica izlazila na lice mesta kada se to desilo i da ništa nije bilo od toga, nije bilo nikakvog signala da je bilo kakav da je izvršen bilo kakav teroristički napad. Vraćali su kamere i pregledali toliko puta, znam čak i ljude koji su radili na tome, ne postoji nikakva indicija da je bio teroristički napad. Njemu je sada cilj da pred godišnjicu okrivi nekoga drugog, a ne one koje treba da okrivi. To je bruka i sramota za jednog predsednika, sada je prešao sve igrice. Smatram da je sada dotakao dno dna“, kaže naša sagovornica.

Dijana Hrka, Komemorativna šetnja, 11 meseci od pada nadstrešnice Foto: Amir Hamzagić/Nova.rs

Na primeru Miše Bačulova, kaže Hrka, možemo da zaključimo da se svi sutra možemo naći pod istim optužbama.

„Možemo to da očekujemo da bilo koga od nas sutra okrivi jer njemu će biti krivi svi, osim njega. On neće priznati krivicu i neće „dati“ Gorana Vesića i ljude oko njega. Mi znamo da su u igri bile pare, ne može niko da mi kaže da su radili po zakonu i propisima, radili su onako kako oni misle da treba. Posle svega što sam videla i čula, meni izgleda kao da su to hteli da smadrljaju, da upotrebim taj izraz. Vidite da sve što su radili, da se ruši. Ništa im nije opstalo. Ne znam, samo još jedan dan da propadnemo kroz ovaj asfalt koji rade, vidite da to puca. Pa nedavno su otvorili tunel, a zašto su ga sada zatvorili? I sad ćemo svi drugi biti krivi, a ne pravi krivci. Pa neće moći, gospodo“, odlučna je naša sagovornica.

Pojašnjava i da će pravdu i zakon potražiti i van granica Srbije, nezavisno od toga kakav će ishod biti ovde.„Tužiću državu Srbiju i Aleksandra Vučića, to će biti dve tužbe. Imam nameru da ga tužim za sve što radi, za sva zlodela. Maltretira pošten narod, okomili su se na Mišu Bačulova. Ja ću njega uvek podržati. I ne daj Bože da je bilo kog drugog čoveka optužio za pad nadstrešnice, ja bih isto stala uz tog čoveka i zaštitila ga. Mi ovo ne smemo više da dozvolimo. Ljudi oko mene se targetiraju, pod prismotrom su policije, svi koji su meni bliski, imaju po jednu službenu „škodu“ ispred vrata. To je bruka i sramota šta rade, ako žele nešto od mene, neka me pozovu na razgovor. Ja sam uvek tu, ali da ne diraju ljude oko mene. Oni nisu ništa krivi, to su ljudi koji su ostali uz mene jer znaju kakva sam, ko sam i šta sam, da tražim pravdu za svoje dete i ništa drugo“ kaže Hrka i podseća na tretman kroz koji prolazi njen advokat Ivan Ninić.Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs„Evo vidite šta rade mom advokatu, žao mi je Ivana Ninića i njegove porodice koji trpe pritiske zbog mene. On je jedan častan i pošten čovek, nije odustao od mene u svoj ovoj muci i hvala nam na tome. E nama trebaju takvi ljudi, a oni takve ljudi ne mogu da podnesu jer su sušta suprotnost“, zaključuje u razgovoru za Novu Hrka.

izvor: https://nova.rs/vesti/hronika/ja-kao-majka-poginulog-deteta-necu-dati-na-baculova-jer-znam-da-nije-kriv-i-stojim-uz-njega-dijana-hrka-o-sramnoj-kampanji-koju-vucic-vodi/

Continue Reading

SLOBODNA VOJVODINA

Marton (LSV): Zlo je počelo Miloševićevim udarom na Vojvodinu

Portparol opozicione stranke Liga socijaldemokrata Vojvodine – Vojvođani (LSV) Aleksandar Marton izjavio je večeras da je, pre 37 godina, “počelo zlo, udarom Miloševića” na autonomiju Vojvodine

Published

on

By

“Zlo je počelo udarom Miloševića na Vojvodinu i njenu autonomiju, oktobra 1988. godine. Jogurt revolucija uvod je u raspad Jugoslavije i krvave ratove. Vojvodina je bila ogledno dobro za memorandumske ciljeve, koje je Milošević uzjahao i potom uništio sve čega se dohvatio”, naveo je Marton u izjavi za javnost.

Ocenio je da su od Vojvodine “ostali samo tragovi”.

“U Jugoslaviji, drugi iza Slovenije, a danas sve prazniji, siromašniji i jadniji. Ali, nema nazad samo borba”, poručio je Marton

izvor: https://autonomija.info/marton-lsv-zlo-je-pocelo-milosevicevim-udarom-na-vojvodinu/

Continue Reading

SLOBODNA VOJVODINA

Marton (LSV): Ne zaboraviti zločin proterivanja Hrvata iz Hrtkovaca, da nam se zlo ne bi ponovilo

Portparol opozicione stranke Lige socijaldemokrata Vojvodine – Vojvođani (LSV) Aleksandar Marton podsetio je večeras da je na današnji dan 1992. godine počelo proterivanje Hrvata iz mesta Hrtkovci u Sremu i poručio da se taj zločin mora pamtiti, “da nam se zlo ne bi ponovilo”

Published

on

By

Marton je u saopštenju za javnost podsetio da je 6. maja 1992. godine u Hrtkovcima održan skup Srpske radikalne stranke na kom je lider te ultarnacionalističke partije Vojislav Šešelj pročitao imena 17 viđenijih seoskih Hrvata, kojima je javno poručeno da se moraju iseliti, jer će u protivnom biti proterani.

Maja meseca 1992. započela je kampanja zastrašivanja, premlaćivanja i ubistava, koja je za posledicu imala progon više od 40.000 sremskih Hrvata ili oko 85 odsto članova te zajednice, naveo je Marton.

Podsetio je da je takva politika imala epilog u pravosnažno izrečenoj kazni Vojislavu Šešelju za podsticanje progona, deportacije i prisilno raseljavanje, te prisilno premeštanje Hrvata u Sremu.

“LSV je od početka ratova devedesetih godina stala u odbranu ugroženih komšija. Zato smo i sami progonjeni. Ovo moramo pamtiti, da nam se zlo ne bi ponovilo”, poručio je Marton.

(Autonomija, foto: RSE)

izvor: https://autonomija.info/marton-lsv-ne-zaboraviti-zlocin-proterivanja-hrvata-iz-hrtkovaca-da-nam-se-zlo-ne-bi-ponovilo/

Continue Reading

SLOBODNA VOJVODINA

Ukradena bista Boška Palkovljevića Pinkija

U Manđelosu rodnom mestu Boška Palkovljevića Pinkija ukradena je bista narodnog heroja

Published

on

By

Nastavlja se sistematsko uništavanje svega što podseća na Vojvodinu.

Boško Palkovljević Pinki poginuo je kao partizan u Drugom svtskom ratu 10. juna 1942. Imao je svega 22 godine

Iako i danas neke škole, ulice, jedna kasarna u Sremskoj Mitrovici i čuvena sportska hala u Zemunu nose naziv Pinki, o ovom narodnom heroju retko se govori

izvor: https://www.021.rs/story/BBC/276357/Drugi-svetski-rat-narodni-heroji-i-antifasizam-Ko-se-danas-seca-Pinkija.html?fbclid=IwQ0xDSwKC8_FjbGNrAoLzQWV4dG4DYWVtAjExAAEe4sy_sJMKM98bL5H_aNJZLAhiLGt87FwWAVprfO95gAWmVMyqQlPPbikFF_s_aem_EqOZtoYn-8x4JTwQggEtxA

Continue Reading

SLOBODNA VOJVODINA

Demokratska zajednica vojvođanskih Mađara: SVM ne nudi rešenja, već je deo problema

Demokratska zajednica vojvođanskih Mađara (DZVM) ocenjuje da Balint Pastor, predsednik Saveza vojvođanskih Mađara (SVM), pokušava da predstavi ovu stranku kao samostalnu političku snagu, dok u stvarnosti ostaje verni saveznik Srpske napredne stranke (SNS)

Published

on

By

“Pastor tvrdi da SVM ne ulazi u Vučićev Pokret za narod i državu, ali i dalje sledi politiku SNS-a u svim ključnim pitanjima. Očigledno je da je njihova ‘samostalnost’ samo forma, dok je suština u bespogovornom sprovođenju volje Aleksandra Vučića”, smatraju u DZVM-u.

Oni dalje ocenjuju i da Pastorova izjava da SVM ne traži ministarske funkcije, već želi da zadrži uticaj kroz državne sekretare zapravo predstavlja pokušaj da se održi distanca od SNS-a i odgovornosti koje nosi učešće u vlasti,  ali “upravo su ti ‘niži nivoi vlasti’ došli u fokus kada se govori o korupciji i lošim odlukama”.

Iz DZVM-a podsećaju da su upravo u nadležnosti državnog sekretara iz SVM-a bili troškovi izgradnje železničke pruge Novi Sad – Kelebija, koji su porasli za 87 miliona dolara, te da se srušila i nadstrešnica na stanici u Novom Sadu.

“Umesto da preuzme odgovornost, SVM i dalje sprovodi politiku SNS-a, a kada se pojave problemi, beži od odgovornosti. Politika ‘mi bismo, ali da ne uđe’ je prepoznata i više vam neće proći”, poručuju.

Oni su se takođe osvrnuli i na, kako kažu, Pastorovu relativizaciju problema manjinskih prava u vezi s nedostatkom višejezičnih natpisa na železničkim stanicama, što “dodatno potvrđuje da je SVM odavno odustao od borbe za interese vojvođanskih Mađara”:

“Umesto da zahteva poštovanje Zakona o službenoj upotrebi jezika i pisma, on se poziva na probleme u drugim državama. Ovo nije zaštita manjinskih prava, već otvorena kapitulacija pred kršenjem zakona”.

Na kraju, nazivanje građanskih protesta „anarhijom“ i „glasnom manjinom“, zaključuju iz Demokratske zajednice vojvođanskih Mađara, pokazuje da je SVM potpuno na strani režima.

“Umesto podrške građanima koji se bore za pravnu državu, oni štite korumpiranu vlast i svoje privilegije. SVM ne nudi rešenja, već je deo problema – vreme je da prestanu da obmanjuju javnost”, poručuju iz DZVM-a.

izvor: https://www.maglocistac.rs/politika/demokratska-zajednica-vojvodanskih-madara-svm-ne-nudi-resenja-vec-je-deo-problema

Continue Reading

Trending