Connect with us

SLOBODNA VOJVODINA

Naoružavanjem UAE Beograd krši međunarodne sporazume

Published

on

Dok nadležni ističu zadovoljstvo zbog činjenice da su Ujedinjeni Arapski Emirati najveći kupac srpskog naoružanja i vojne opreme stručna javnost upozorava da taj izvoz predstavlja ne samo kršenje međunarodnih sporazuma već i domaćih zakonskih rešenja, zbog uloge koju ta zemlja ima u oružanim konfliktima u svom okruženju.

Naime, Ujedinjeni Arapski Emirati, koji kupuju oružje proizvedeno u našoj zemlji, direktno učestvuju u građanskom ratu u Jemenu, na strani aktuelne vlade a protiv pobunjenika koji imaju podršku Irana.

Takođe, UAE u Libiji pružaju  vojnu podršku i generalu Kalifi Haftaru koji je u oružanom konfliktu sa međunarodno priznatom vladom u Tripoliju.

Trupe Ujedinjenih Arapskih Emirata su svojevremeno vojno intervenisale, na poziv vlade Bahreina, tokom nasilnog gušenja građanskih protesta u toj zemlji tokom takozvanog „Arapskog proleća“.

Zbog toga a i niza drugih stvari stručna javnost smatra da je izvoz srpskog oružja u tu zemlju potpuno problematičan.

– Izvoz oružja u UAE i druge sporne krajnje destinacije predstavlja kršenje Sporazuma Ujedinjenih nacija o trgovini oružjem (ATT), ali za tako nešto ne postoje jasne sankcije, što je problem na globalnom nivou. Ne radi se samo o nepoštovanju ATT, već i našeg Zakona o izvozu i uvozu naoružanja i vojne opreme koji takođe propisuje da se pri izvozu naoružanja razmatra da li postoji rizik od preusmeravanja ili reeksporta u neželjene destinacije. To je inače predviđeno njegovim članom 17. Otkrića različitih medija i međunarodnih organizacija u prethodnih nekoliko godina jasno ukazuju da se oružje pristiglo u UAE i Saudijsku Arabiju perusmerava dalje i završava u rukama različitih ekstremističkih grupa ili diktatorskih režima, u zemljama u kojima dolazi do kršenja ljudskih prava. Ovakvo prethodno iskustvo bi trebalo da bude dovoljno da Srbija ozbiljno razmotri i prekine izvoz naoružanja u UAE ili na primer, Saudijsku Arabiju. S obzirom na to kako se dosad izvoz oružja na ove destinacije odrazio na mir i stabilnost  nije dovoljno pozivati se na nepostojanje međunarodnih zabrana za izvoz – kaže za Danas Marija Ignjatijević, istraživačica Beogradskog centra za bezbedonosnu politiku.

Prema rečima naše sagovornice izvoz srpskog oružja u UAE i druge zemlje „generalno nije transparentan proces“.

– Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija koje je nadležno za te poslove objavljuje godišnje izveštaje o izvozu i uvozu naoružanja i vojne opreme, doduše sa velikim kašnjenjem. Trenutno poslednji objavljen izveštaj je za 2019. godinu. Ti izveštaji prikazuju zbirne podatke o izvozu iz kojih se mogu saznati samo osnovne kategorije sredstava naoružanja i vojne opreme koje se izvozi i ukupne vrednosti po zemljama – navodi Marija Ignjatijević.

Prema njenim rečima, izveštaji međunarodnih organizacija, kao i razna otkrića istraživačkih novinara i aktivističkih organizacija nedvosmisleno su ukazali na to da se oružje prodato UAE dalje preusmerava u problematična područja i konfliktne zone. Primera radi, Ujedinjene nacije su u svom izveštaju iz 2019. godine jasno ukazale da UAE često krši embargo na izvoz oružja u Libiju.

– Kritike na račun Srbije stižu uglavnom od međunarodnih organizacija, medija ili humanitarnih i aktivističkih organizacija koja se bave ljudskim pravima. Bilo bi licemerno da kritike stižu od zvaničnika nekih od najvećih izvoznika u ove problematične destinacije, poput SAD ili Nemačke. Mnoge zapadne zemlje izvoze upravo na ove destinacije i apeli međunarodnih organizacija najčešće se odnose i na njih, a u ovim zemljama vode se ozbiljne debate o povlačenju izvoznih dozvola. Neke države su to privremeno uradile upravo zbog sukoba u Jemenu, recimo Italija i Norveška, a na veoma kratak period i SAD – objašnjava naša sagovornica.

Da li Srbija krši važeće sporazume jer prodaje oružje Ujedinjenim Arapskim Emiratima i još nekim zemljama pitali smo i nadležne u Vladi Srbije i Ministarstvu odbrane. Iz Vlade Srbije nam, do zaključenja ovog izdanja našeg lista, ništa nije odgovoreno a iz Ministarstva odbrane smo dobili obaveštenje da je naš zahtev „zaveden pod brojem 30-113“ ali i ne da li će i kada na naša pitanja biti odgovoreno.

Do prvih aranžmana između Srbije i Ujedinjenih Arapskih Emirata, u oblasti vojne industrije, došlo je 2011. godine kada je delegacija iz te zemlje boravila u Beogradu i Kragujevcu, gde je ugovorila kupovinu Zastavinog pešadijskog naoružanja. Taj poslovni aranžman realizovan je naredne godine kad je fabrika oružja „Zastava“ u UAE izvezla pešadijsko naoružanje u vrednosti od blizu 10 miliona dolara.

Naredne 2013., kad je na vlast došla Srpska napredna stranka, saradnja Srbije sa Ujedinjenim Arapskim Emiratima ubrzano je krenula uzlaznom putanjom. Te godine uz povećanje izvoza domaćeg naoružanja i vojne opreme, sa tom zemljom je potpisan i sporazum o razvoju obalskog raketnog sistema ALAS – C.

U 2017. godini u Ujedinjene Arapske Emirate izvezeno je srpsko oružje u vrednosti od 138 miliona dolara, dok je Saudijskoj Arabiji isporučeno namenskih artikala za oko 62 miliona dolara. Srbija je te godine u Emirate, pored ostalog, izvozila višecevne lansere raketa i „Petoletkine“ minobacače. U 2018. ,u Emirate je iz Srbije izvezeno više od 14.000 artiljerijskih raketa, pet višecevnih lansera raketa od 105 i 122 milimetara, dok je „Zastava“ toj zalivskoj zemlji isporučila 23.000 pušaka, 2.000 puškomitraljeza, 100 „teških“ mitraljeza i drugo naoružanje.

Ilegalno oružje iz Srbije na ratištima u svetu

U prethodnih nekoliko godina bilo je dosta otkrivenih slučajeva oružja iz Srbije koje je završilo u rukama problematičnih aktera, od diktatorskih režima do terorističkih grupa kao što su „Boko Haram“ u Nigeriji ili „Islamska država“. Oružje proizvedeno u Srbiji je prodavano i ilegalnim tokovima završavalo najčešće u bliskoistočnim i afričkim zemljama kao što su, na primer, Sirija, Libija, Kamerun, različite države regiona Sahel u Africi. Prošlog leta srpsko oružje korišćeno je u sukobu u Nagorno-Karabahu, što je izazvalo i spoljnopolitičke trzavice za Srbiju. Odgovornost je naravno i na trgovcima oružjem, ali pre svega na državi. Procedure izvoza naoružanja su na papiru veoma stroge, detaljno kontrolisane i u praksi ne prolaze ispod radara države. Pet državnih institucija (MUP, MO, MTTT, MSP i BIA) daje svoj pečat na sve dozvole za izvoz naoružanja, te je njihova odgovornost za to što oružje proizvedeno u „Krušiku“ ili „Zastavi“ završi u na svetskim ratištima u tom smislu nesporna. Takođe, u poslednjih nekoliko godina, sve više poslova izvoza naoružanja odvija se preko privatnih trgovaca bliskih vladajućoj stranci, od kojih je najpoznatiji slučaj Krušika – kaže za Danas Marija Ignjatijević.

SLOBODNA VOJVODINA

Poslovi kineskih firmi koje su radile na Železničkoj stanici: Pominju se i Veselinović i Radoičić

Rekonstrukcija železničke stanice u Novom Sadu nije jedini posao u Srbiji kineskih firmi koje su na njoj radile

Published

on

By

Kako piše Radio Slobodna Evropa, u pitanju je kineski konzorcijum CRIC&CCCC, koji čine kompanije China Railway International Co. Ltd i China Communications Construction Company Ltd.

CRIC&CCCC je angažovan na rekonstrukciji i modernizaciji deonica Beograd centar – Stara Pazova i Novi Sad – Subotica na brzoj pruzi Beograd – Subotica.

U okviru tog projekta rekonstrisana je stanična zgrada u Novom Sadu čija se betonska nadstrešnica obrušila 1. novembra ubivši 14 ljudi, dok su tri osobe teško povređene.

CRIC&CCCC i srpske vlasti tvrde da nadstrešnica nije bila obuhvaćena rekonstrukcijom zgrade.

Osim na izgradnji železničke infrastrukture, kompanija CCCC angažovana je i na izgradnji drumske, poput deonica autoputa “Miloš Veliki”.

Pruga Beograd centar – Stara Pazova i Novi Sad – Subotica

Deonice Beograd Centar – Stara Pazova od 34,5 kilometara i Novi Sad – Subotica na severu zemlje, dužine 108 kilometara, deo su brze pruge Beograd – Budimpešta. Pruga Beograd – Novi Sad, u okviru koje je deonica do Stare Pazove, puštena je u saobraćaj u februaru 2022.

Otvaranje pruge Novi Sad – Subotica najavljeno je za kraj novembra, a rekonstrukcija stanične zgrade u Novom Sadu bila je deo tog kapitalnog projekta.

Ove deonice finansirane su uglavnom iz kredita kineske Eksim banke i proglašene su od izuzetnog značaja za Srbiju.

Projekat brze pruge Beograd – Budimpešta započet je 2014. godine u Beogradu, na samitu šesnaest država centralne i istočne Evrope i Kine.

Dogovoren je kao zajednički projekat Kine, Srbije i Mađarske u okviru kineske globalne inicijative “Pojas i put”, strateškog cilja Kine za povezivanjem grčke luke Pirej sa centralnom Evropom.

Mađarska, kao država članica Evropske unije, naišla je na problem oko nepoštovanja pravila kompeticije prilikom dodeljivanja prava na izgradnju pruge u svojoj deonici. Ova zemlja je morala po drugi put da raspiše tender i na taj način ispoštuje regulativu Evropske unije.

Koridor 11 – Surčin – Obrenovac

Deonica koridora 11 od Surčina do Obrenovca dužine 17,6 kilometara, čiji je izvođač bio CCCC, otvorena je u decembru 2019. nakon trogodišnjih radova.

To je poslednja deonica auto puta Beograd – Čačak. Prema sajtu Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture uglavnom je finansirana zajmom od kineske Eksim banka, dok su izdvajanja iz budžeta Srbije bila 15 odsto.

Novi Beograd – Surčin

Ova deonica, duga osam kilometara, predstavlja vezu između Beograda i auto-puta “Miloš Veliki” koji vodi do Čačka u centralnoj Srbiji.

Projekat koji je izvodio CCCC proglašen je od izuzetnog značaja za Srbiju jer, kako je navedeno, predstavlja vezu između Beograda i autoputa “Miloš Veliki”. Osnov za ovaj posao bio je Sporazum o ekonomskoj i tehničkoj saradnji u oblasti infrastrukture između Srbije i Kine.

Autoput ‘Miloš Veliki’, deonica Preljina – Požega

Deonica Preljina–Požega na zapadu Srbije deo je autoputa E-763 “Miloš Veliki”, koji povezuje Srbiju sa Crnom Gorom i Jadranskim morem.

Ovu deonicu dužine 31 kilometar radi CCCC.

Na sajtu Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture navodi se da skoro trećinu trase čine planirani mostovi i tuneli.

Deo ove deonice dužine oko 11,5 kilometara otvoren je u januaru 2022, a drugi deo bi prema najavama vlasti trebalo da bude završen sredinom 2025. godine.

Rokovi koji su zvaničnici davali, pomerani su više puta.

CCCC je do posla, vrednog 450 miliona evra, došao direktnom pogodbom sa državom. Da bi Srbija obezbedila novac za izgradnju puta, novac je pozajmila kod kineske Eksim banke.

Kineski izvođač je 2021. angažovao kao podizvođača kamenolom Slovac za obezbeđivanje tucanika – drobljenog kamena.

Suvlasnici kamenoloma u to vreme bili su Zvonko Veselinović i Milan Radoičić, kojima su mesec dana nakon tog angažmana SAD uvele sankcije.

Tokom izgradnje deonice Preljina – Požega kineski izvođač je u martu 2023. oštetio Spomenik palim borcima u Drugom svetskom ratu.

Nadležna ministarstva su od kineskog investitora tražila da hitno rekonstruiše i vrati spomenik od istorijskog značaja.

Spomenik je nakon obnavljanja postavljen u oktobru ove godine na novoj lokaciji.

Takođe se u izveštaju međunarodne organizacije Just Finance (Pravedne finansije), koja istražuje kineska ulaganja širom sveta, navodi da je projekat izgradnje autoputa E-763 imao negativan uticaj na životnu sredinu, piše Radio Slobodna Evropa.

U izveštaju iz 2022. navodi se da je uočeno ugrožavanje ekosistema na reci Moravi.

Kompanija CCCC i Ministarstvo građevine nisu tada odgovorili na upit RSE o ovom izveštaju.

Severna obilaznica oko Čačka

Krajem maja potpisan je Memorandum o razumevanju između Javnog preduzeća “Putevi Srbije”, Grada Čačka i CCCC za projekat Severne obilaznice grada Čačka.

U saopštenju “Puteva Srbije” je navedeno da projekat podrazumeva i izgradnju mosta preko Zapadne Morave.

Pruga Pančevo – Subotica

Da će CRIC biti angažovan na rekonstrukciji pruge Pančevo – Subotica objavio je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.

Tokom njegove posete kineskom Guangdžou u septembru, na sajtu Ministarstva je objavljeno da je CRIC jedna od dve kineske firme koje su najavile učešće u novim projektima u Srbiji.

Vesić je tada novinarima rekao da su se te dve kineske kompanije, CRIC i Šandong, do sada najbolje pokazale u Srbiji, izrazivši zadovoljstvo zbog interesovanja i za nove projekte u zemlji.

Vesić je tada rekao da CRIC radi na obnovi pruge Sombor – Vrbas duge 53 kilometara, kao i na pruzi Novi Sad – Bogojevo – Subotica dužine 50 kilometara.

CCCC bio na crnoj listi Svetske banke

Kompanija CCCC, u većinskom državnom vlasništvu, jedna je od najvećih svetskih kompanija koja radi u više od 150 zemalja.

Bavi se projektovanjem, izgradnjom i upravljanjem infrastrukturnim objektima kao što su autoputevi, mostovi, tuneli, nadvožnjaci, brze pruge, metroi, naftne platforme i luke.

Kompanija je bila na crnoj listi Svetske banke zbog navodnih lažnih licitacija za ugovor o autoputu na Filipinima. CCCC je tada saopštila da optužbe nemaju osnova i da je poštovala sve propise.

Zabrana finansiranje od strane Svetske banke trajala je osam godina, do 2017.

Američki Biro za industriju i bezbednost (BIS) u Ministarstvu trgovine dodao je u avgustu 2020. nekoliko podružnica kompanije CCCC na listu onih sa kojima se ograničava poslovanje “zbog aktivnosti koje su u suprotnosti sa interesima nacionalne bezbednosti ili spoljne politike Sjedinjenih Država”.

Radi se o učešću u izgradnji veštačkih ostrva za kinesku vojsku.

Malezija je 2018. godine obustavila dva železnička projekta zbog sumnje u korupciju.

Firma je optuživana i za maltretiranje železničkih radnika u Keniji i za korupciju u Bangladešu.

Predsednik kompanije CCCC Liu Kitao je u intervjuu za Bloomberg televiziju 2018. godine rekao da promene u vladi u zemljama u kojima kompanija ima projekte često izazivaju optužbe za korupciju.

Liu je rekao da CCCC poštuje lokalne zakone i ekološke propise u svim zemljama u kojima posluje.

Kompanije CCCC i CRIC nisu bile dostupne za hitan komentar na upit RSE.

izvor: https://www.021.rs/story/Novi-Sad/Vesti/392319/Poslovi-kineskih-firmi-koje-su-radile-na-Zeleznickoj-stanici-Pominju-se-i-Veselinovic-i-Radoicic.html

Continue Reading

SLOBODNA VOJVODINA

DZVM: Ako je Balintu Juhasu svejedno da li će Vojvodinu zvati Vojvodinom, neka podnese ostavku

“Naziv Autonomna Pokrajina Vojvodina nije samo stvar terminologije, već politička i istorijska činjenica, zabeležena i u Ustavu Srbije”

Published

on

By

Opoziciona Demokratska zajednica vojvođanskih Mađara (DZVM) saopštila je danas da je “sa dubokim razočaranjem” primila izjavu predsednika Skupštine Vojvodine Balinta Juhasa, koji je rekao da mu je svejedno kako se naziva Vojvodina.

“Smatramo da time Balint Juhas pokazuje nepoštovanje ne samo prema dostojanstvu funkcije predsednika Skupštine, već i prema samom pojmu Autonomne Pokrajine Vojvodine. Naziv Autonomna Pokrajina Vojvodina nije samo stvar terminologije, već politička i istorijska činjenica, zabeležena i u Ustavu Srbije”, naveo je DZVM u saopštenju za javnost.

Dodali su da retorika koja koristi termine poput „Severna Srbija” ili „severna pokrajina Srbije” umesto Vojvodina, jasno odražava “kriptoradikalski stav” koji dovodi u pitanje političku i kulturnu autonomiju Vojvodine, kao i legitimitet njenog postojanja.

“Ukoliko Balint Juhas nije svestan važnosti ovog naziva ili ne želi da prepozna njegov značaj, smatramo da nije dostojan funkcije predsednika Skupštine Vojvodine”, ocenio je DZVM u saopštenju za javnost.

(Autonomija)

izvor: https://autonomija.info/dzvm-ako-je-balintu-juhasu-svejedno-da-li-ce-vojvodinu-zvati-vojvodinom-neka-podnese-ostavku/

Continue Reading

SLOBODNA VOJVODINA

Zašto je Goran Vesić odbio da otkrije podatke o rekonstrukciji Železničke stanice u Novom Sadu?

Liga socijaldemokrata Vojvodine – VOJVOĐANI zahteva da svi koji su odgovorni za današnje urušavanje ulaznog dela Železničke stanice u Novom Sadu budu privedeni licu pravde i kažnjeni.

Published

on

By

Godinama gledamo paradiranje ministra Gorana Vesića, pokrajinske premijerke Maje Gojković, mnogih drugih naprednjaka i njihovo „divljenje“ radovima na Železničkoj stanici.

Mediji godinama pišu hvalospeve o uspešnim radovima na stanici, a naprednjaci su se utrkivali ko će prvi da je otvori posle završenih radova.

Rekonstrukcija Železničke stanice u Novom Sadu počela je još u oktobru 2021. godine, pa je stanica prvi put svečano otvorena 2022. godine, u jeku predizborne kampanje, sa predsednikom Srbije Aleksandrom Vučićem i premijerom Mađarske
Viktorom Orbanom.

Pre nekoliko meseci Maja Gojković je opet presekla vrpcu i „podarila“ građanima novu i modernu železničku stanicu.

Kako javljaju građani, jutros su u tom delu stanice postavljane šipke i delovalo je kao da se pripremaju novi radovi.

Interesantno je da je u januaru Ministarstvo saobraćaja odbilo da otkrije podatke o rekonstrukciji železničke stanice u Novom Sadu, jer kineski izvođač ne želi da oni budu dostupni javnosti pre završetka projekta.

Nadležne organe pozivamo da istragu o ovoj katastrofi sprovedu u skladu sa propisima i pod hitno započnu procesuiranje odgovornih.

Maja Mrnuštik

odbornica u Skupštini grada Novog Sadai predsednica Gradskog odbora
Lige socijaldemokrata Vojvodine –VOJVOĐANI Novi Sad

izvor: https://vojvodjani.rs/zasto-je-goran-vesic-odbio-da-otkrije-podatke-o-rekonstrukciji-zeleznicke-stanice-u-novom-sadu/

Continue Reading

SLOBODNA VOJVODINA

Hitno rešiti problem ispuštanja tečnosti u Bagljaški kanal

Odbornička grupa Lige socijaldemokrata Vojvodine – VOJVOĐANI već je u avgustu, na sednici Skupštine grada Zrenjanina, tražila rešavanje problema ispuštanja otpadnih voda u kanal u ulici Ivana Turgenjeva, koja se nalazi uz samu Industrijsku zonu Bagljaš.

Published

on

By

Tada su nam građani ove ulice signalizirali da postoji veliki broj uginulih ptica u zoni kanala.

Delovalo je da je vlast poslušala naše predloge i dva meseca je situacija išla u pozitivnom pravcu.

Nažalost, pre nekoliko dana smo dobili informaciju da iz cevi ističe velika količina crne vode koja je napunila kanal. Voda smrdi i stvara velike probleme građanima.

Tražimo od zrenjaninske vlasti da saopšti o čemu se radi i, ono što je još bitnije, problem reši.

Zahtevamo hitnu rekciju nadležnih!

Odbornička grupa
Lige socijaldemokrata Vojvodine – VOJVOĐANI
u Skupštini grada Zrenjanina

Continue Reading

SLOBODNA VOJVODINA

Vlast da pod hitno vrati na posao profesorku škole u Opovu

Liga socijaldemokrata Vojvodine – VOJVOĐANI pruža punu podršku prosvetnim radnicima, koji za početak novembra planiraju novi štrajk, jer im Vlada Srbije nije ispunila niti jedan zahtev.

Published

on

By

Sramota je da su zarade zaposlenih u obrazovanju i dalje ispod proseka, a da od statusa službenog lica za prosvetna radnike još nema ništa.

U toku septembra i oktobra roditelji su od razrednih starešina svoje dece dobijali Viber i SMS poruke da u cilju „višeg kvaliteta obrazovanja“ uplate određenu svotu novca za kupovinu sapuna i toalet papira.

Jasna slika stanja u našim obrazovnim institucijama.

Sa druge strane, napadi na zaposlene u prosveti se nastavljaju i vlast nije učinila ništa da im se osigura bezbednost.

Naprednjaci su od našeg obrazovnog sistema napravili svoj politički poligon.

Progone profesore koji drugačije misle, a posebno one koji su politički aktivni u opoziciji.

To su veoma revnosno pokazali u slučaju profesorke škole u Opovu Jelene Lukić, kojoj je prekinut radni odnos, samo zato što je odbornica opozicije u lokalnom parlamentu Kovačice.

Kakva poruka se ovim šalje deci, ali i svim građanima Srbije?

Tražimo da vlast pod hitno ukine odluku o otkazu profesorki Lukić i da ona bude vraćena na posao!

Aleksandra Marković Maleš
potpredsednica
Lige socijaldemokrata Vojvodine – VOJVOĐANI

izvor: https://vojvodjani.rs/vlast-da-pod-hitno-vrati-na-posao-profesorku-skole-u-opovu/

Continue Reading

SLOBODNA VOJVODINA

Kostreš: Budućnost Srbije mora biti evropska

Vest da je predsednica Evropske komisije Ursula fon der Lajen otkazala unapred planirani sastanak sa premijerom Srbije Milošem Vučevićem, zbog njegovog prethodnog susreta sa ministrom Putinove vlade, još jedan je šamar neodgovorne naprednjačke vlasti ugledu naše države.

Published

on

By

Liga socijaldemokrata Vojvodine – VOJVOĐANI već dugo upozorava na moguće posledice sedenja Aleksandra Vučića na više stolica i krajnje šizofrene spoljne i unutrašnje politike koju vodi njegova vlast.

Srbija je jedina zemlja Evrope koja nija uvela sankcije Ruskoj Federaciji zbog agresije na Ukrajinu.

Društvo u našoj državi, a pre svega medijski prostor, zatrovani su propagandom iz Moskve. Neke televizije sa nacionalnom frekvencijama više liče na biro za agitaciju Putinovog generalštaba.

Ruskim disidentima, koji su spas od progona i smrti našli u Srbiji, preti se proterivanjem. Vučićev ađutant za „ruske radove“ Aleksandar Vulin nagrađivan je medaljama ruske tajne službe. Svakako ne slučajno.

U isto vreme, ruski vlasnik Naftne industrije Srbije i dalje drži monopol na snabdevanje tržišta naftnim derivatima, pa je gorivo na našim benzinskim pumpama najskuplje u regionu, a rudna renta koju plaća je protivna našem zakonu i najniža u regionu.

Otkazivanje posete prve žene Evropske komisije premijeru Srbije je jako loš signal.

Da li Vučićeva vlast priziva nove sankcije, devedesete godine i bedu?

Mi na to ne želimo da pristanemo.

Budućnost Srbije mora biti evropska.

Samo tako će ovo društvo i država biti moderno i ekonomski prosperitetno.

Bojan Kostreš
predsednik
Lige socijaldemokrata Vojvodine – VOJVOĐANI

izvor: https://vojvodjani.rs/kostres-buducnost-srbije-mora-biti-evropska/

Continue Reading

Trending