Connect with us

SLOBODNA VOJVODINA

Istraživanje o kineskim kompanijama u Srbiji: Zašto se sumnja na prostituciju i ko šalje SMS poruke maloletnicama u Zrenjaninu?

tačan broj kineskih i drugih azijskih radnika nije poznat zato što stotine njih radi bez radne dozvole. Posebno zabrinjava i to što nadležni organi Srbije tolerišu trgovinu ljudima u svrhu radne eksploatacije, kao što je to bio slučaj sa vijetnamskim radnicima koji su radili ili još uvek rade na izgradnji buduće fabrike guma u Zrenjaninu

Published

on

Foto: BETAPHOTO/AMIR HAMZAGIĆ/DS

Prema podacima Nacionalne službe za zapošljavanje, u 2021. godine je izdato 7.637 radnih dozvola kineskim državljanima. Međutim, tačan broj kineskih i drugih azijskih radnika nije poznat zato što stotine njih radi bez radne dozvole. Posebno zabrinjava i to što nadležni organi Srbije tolerišu trgovinu ljudima u svrhu radne eksploatacije, kao što je to bio slučaj sa vijetnamskim radnicima koji su radili ili još uvek rade na izgradnji buduće fabrike guma u Zrenjaninu.

Uprkos ovlašćenju da vrše inspekcijski nadzor, nadležni organi u suštini ne reaguju na nehumane uslove u kojima žive i rade vijetnamski radnici u Zrenjaninu, odnosno kineski radnici u Boru. Ćutanje organa javne vlasti je primetno i u slučaju pisanja domaćih medija da su među kineskim radnicima zastupljeni i politički osuđenici koji se šalju u inostranstvo na prinudni rad radi umanjenja zatvorske kazne. Radno okruženje u kome se aktivno krše radna i ljudska prava predstavlja izazov i za domaće radnike zaposlene u kineskim firmama da će uprkos zakonodavstvu biti tretirani na isti način kao kineski.

Za razliku od kineskih preduzetnika koji su se u Srbiju doselili devedesetih godina prošlog veka i donekle integrisali u lokalnu zajednicu, nove kineske zajednice žive daleko od očiju javnosti, uglavnom blizu udaljenih gradilišta na kojima rade. To nije slučaj sa relativno bogatom kineskom menadžerskom klasom koja živi u rezidencijalnim četvrtima ili hotelima. Bez obzira na status kineskih radnika ili rukovodilaca, opšti utisak domicilnog stanovništva u mestima gde su najveći kineski projekti jeste da kineski radnici i njihovi poslodavci ne žele da se integrišu u lokalnu zajednicu. Postoje izuzeci od ovo pravila, budući da deca kineskih menadžera zaposlenih u Železari Smederevo idu u lokalne škole, tj. integrisani su u obrazovni sistem.

Potencijalno objašnjenje za slabu integraciju jeste to da kineski radnici borave u Srbiji na određeno vreme i da će se vratiti u Kinu kad obave posao i kad im isteknu ugovori. Ipak, velike razmere kineskih projekata ukazuju na to da će kompanije i radnici iz Kine biti prisutni u Srbiji na duže staze, što može uticati na postojeće društvene i međuljudske odnose. Na primer, u selu Ečka blizu Zrenjanina, u kojem živi oko 4.000 stanovnika srpskog i rumunskog porekla, u izgradnji je stambeni kompleks sa sportskim centrom i menzom za oko 2.500 kineskih radnika. Meštani Zrenjanina okvalifikovali su ovakvu vrstu transformacije kao „demografsku bombu“ pošto postoji rizik da se naruše postojeći međuetnički odnosi. Takođe, postoji bojazan da kineski projekti, poput fabrike guma Linglong u Zrenjaninu, nisu namenjeni zapošljavanju domaćih, nego kineskih radnika budući da je vlada izmenila zakonodavstvo kako bi kineskim radnicima omogućila da žive i rade u Srbiji do pet godina.

Niz incidenata, sumnje na seksualno uznemiravanje

Kineski radnici se opažaju kao potencijalna pretnja po društvo usled sumnje da se radi o zatvorenicima, ali i zbog neprimerenog ponašanja usled nepoznavanja zakona i običaja države u koju dolaze. U poslednje tri godine, zabeleženi su saobraćajni i međuetnički incidenti, kao i niz incidenata u vezi sa seksualnim uznemiravanjem. U Zrenjaninu su deljeni flajeri maloletnim devojkama kojima se nudio posao u fabrici Linglong, što je kod roditelja izazvalo strah da se devojčice vrbuju za prostituciju. Maloletne devojke su dobijale i SMS poruke sa oglašenim radnim mestima u fabrici Linglong uz obećane neuobičajene naknade, kao što su ajfoni ili brendirane torbe za žene. To je dodatno učvrstilo uverenje da se radi o oglasima za pružanje seksualnih usluga i pokrenulo diskusiju o tome kako su lični brojevi telefona domaćih operatera bili dostupni pošiljaocima.

Slična pojava primećena je u selu Metovnica, kod Bora, gde je nekoliko radnika Ziđina prilazilo devojkama i tražilo seksualne usluge. Usled negativne reakcije medija i javnosti, radnici Ziđina deportovani su u Kinu, čime se izbegla policijska istraga i krivično gonjenje. Lokalno stanovništvo se žali da nadležni organi najčešće ne odgovaraju na incidente u koje su umešani državljani Kine ili nastoje da ih zataškaju zbog čega se osećaju nezaštićeno i prepušteno samima sebi.

Maja Bjelos foto privatna arhiva
Maja Bjelos

Nema komunikacije, investitori „ublažavaju“ fudbalom, sadnjom drveća i studijskim posetama

Nešto što je kritično za ublažavanje rizika od tenzija između dve grupe jeste komunikacija, međutim, ona gotovo da ne postoji. Razlog tome nije samo jezička barijera, već strateška odluka da se komunikacija između kineskih kompanija i lokalnog stanovništva i njihovih udruženja odvija isključivo preko i uz prisustvo državnih organa ili vladajuće stranke i njenih mesnih poverenika. Ukoliko do direktnih susreta predstavnika kompanije i građana dođe, kineski rukovodioci vole da istaknu da za svoje postupke uživaju punu podršku srpske vlade. Iz tog razloga, građani Srbije osećaju da su kompanije iz Kine privilegovane, te da se njihovo rukovodstvo ponaša kao da su „vlasnici svega“ ne mareći za životnu sredinu i kvalitet života građana. Takvo ponašanje je, prema mišljenju mnogih građana Srbije, omogućila servilnost države i činjenje brojnih ustupaka na račun građana i lokalnih zajednica.

Vlada Srbije je učinila sve da oblikuje zakone po meri investitora, te dozvolila kineskim kompanijama da nekažnjeno krše domaće propise, što je izazvalo ogromno nezadovoljstvo građana prema lokalnim vlastima, kineskim investitorima, ali i doseljeničkom stanovništvu. Pokušaj lokalnog stanovništva da se suprotstavi degradaciji životne sredine i kršenju vladavine prava naišao je na veliki otpor izvršne vlasti budući da je vlada Srbije spremna da pruži punu političku podršku kineskim projektima i uguši kritike. Lokalni aktivisti se često optužuju preko provladinih medija i organizacija, kao i društvenih mreža, da su rasisti, ksenofobični ili da žele da zatvore kineske fabrike u Srbiji i tako hiljade domaćih radnika i njihovih porodica dovedu na rub egzistencije.

Kineski investitori pokušali su ublaže rastuće nezadovoljstvo i senzibilišu javnost na veće kinesko prisustvo kroz sponzorstvo nacionalne fudbalske lige Srbije, sadnju drveća oko centralnog gradskog jezera u Zrenjaninu, organizovanje kulturnih manifestacija radi promocije kineske kulture i tradicije ili besplatnih časova jezika za srednjoškolce u Smederevu, kao i studijskih poseta Kini za novinare i aktiviste. S obzirom na finansijsku moć kompanije, lokalno stanovništvo i ekološki aktivisti ocenili su da „osvajanje srca i umova“ građana Srbije na ovakav način nije dovoljno i da pokazuje nedostatak interesovanja kineskih kompanija da ulože u dugoročan razvoj lokalnih zajednica i zaštitu životne sredine

Maja Bjelos

izvor: https://www.danas.rs/dijalog/licni-stavovi/istrazivanje-o-kineskim-kompanijama-u-srbiji-zasto-se-sumnja-na-prostituciju-i-ko-salje-sms-poruke-maloletnicama-u-zrenjaninu/

SLOBODNA VOJVODINA

Poslovi kineskih firmi koje su radile na Železničkoj stanici: Pominju se i Veselinović i Radoičić

Rekonstrukcija železničke stanice u Novom Sadu nije jedini posao u Srbiji kineskih firmi koje su na njoj radile

Published

on

By

Kako piše Radio Slobodna Evropa, u pitanju je kineski konzorcijum CRIC&CCCC, koji čine kompanije China Railway International Co. Ltd i China Communications Construction Company Ltd.

CRIC&CCCC je angažovan na rekonstrukciji i modernizaciji deonica Beograd centar – Stara Pazova i Novi Sad – Subotica na brzoj pruzi Beograd – Subotica.

U okviru tog projekta rekonstrisana je stanična zgrada u Novom Sadu čija se betonska nadstrešnica obrušila 1. novembra ubivši 14 ljudi, dok su tri osobe teško povređene.

CRIC&CCCC i srpske vlasti tvrde da nadstrešnica nije bila obuhvaćena rekonstrukcijom zgrade.

Osim na izgradnji železničke infrastrukture, kompanija CCCC angažovana je i na izgradnji drumske, poput deonica autoputa “Miloš Veliki”.

Pruga Beograd centar – Stara Pazova i Novi Sad – Subotica

Deonice Beograd Centar – Stara Pazova od 34,5 kilometara i Novi Sad – Subotica na severu zemlje, dužine 108 kilometara, deo su brze pruge Beograd – Budimpešta. Pruga Beograd – Novi Sad, u okviru koje je deonica do Stare Pazove, puštena je u saobraćaj u februaru 2022.

Otvaranje pruge Novi Sad – Subotica najavljeno je za kraj novembra, a rekonstrukcija stanične zgrade u Novom Sadu bila je deo tog kapitalnog projekta.

Ove deonice finansirane su uglavnom iz kredita kineske Eksim banke i proglašene su od izuzetnog značaja za Srbiju.

Projekat brze pruge Beograd – Budimpešta započet je 2014. godine u Beogradu, na samitu šesnaest država centralne i istočne Evrope i Kine.

Dogovoren je kao zajednički projekat Kine, Srbije i Mađarske u okviru kineske globalne inicijative “Pojas i put”, strateškog cilja Kine za povezivanjem grčke luke Pirej sa centralnom Evropom.

Mađarska, kao država članica Evropske unije, naišla je na problem oko nepoštovanja pravila kompeticije prilikom dodeljivanja prava na izgradnju pruge u svojoj deonici. Ova zemlja je morala po drugi put da raspiše tender i na taj način ispoštuje regulativu Evropske unije.

Koridor 11 – Surčin – Obrenovac

Deonica koridora 11 od Surčina do Obrenovca dužine 17,6 kilometara, čiji je izvođač bio CCCC, otvorena je u decembru 2019. nakon trogodišnjih radova.

To je poslednja deonica auto puta Beograd – Čačak. Prema sajtu Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture uglavnom je finansirana zajmom od kineske Eksim banka, dok su izdvajanja iz budžeta Srbije bila 15 odsto.

Novi Beograd – Surčin

Ova deonica, duga osam kilometara, predstavlja vezu između Beograda i auto-puta “Miloš Veliki” koji vodi do Čačka u centralnoj Srbiji.

Projekat koji je izvodio CCCC proglašen je od izuzetnog značaja za Srbiju jer, kako je navedeno, predstavlja vezu između Beograda i autoputa “Miloš Veliki”. Osnov za ovaj posao bio je Sporazum o ekonomskoj i tehničkoj saradnji u oblasti infrastrukture između Srbije i Kine.

Autoput ‘Miloš Veliki’, deonica Preljina – Požega

Deonica Preljina–Požega na zapadu Srbije deo je autoputa E-763 “Miloš Veliki”, koji povezuje Srbiju sa Crnom Gorom i Jadranskim morem.

Ovu deonicu dužine 31 kilometar radi CCCC.

Na sajtu Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture navodi se da skoro trećinu trase čine planirani mostovi i tuneli.

Deo ove deonice dužine oko 11,5 kilometara otvoren je u januaru 2022, a drugi deo bi prema najavama vlasti trebalo da bude završen sredinom 2025. godine.

Rokovi koji su zvaničnici davali, pomerani su više puta.

CCCC je do posla, vrednog 450 miliona evra, došao direktnom pogodbom sa državom. Da bi Srbija obezbedila novac za izgradnju puta, novac je pozajmila kod kineske Eksim banke.

Kineski izvođač je 2021. angažovao kao podizvođača kamenolom Slovac za obezbeđivanje tucanika – drobljenog kamena.

Suvlasnici kamenoloma u to vreme bili su Zvonko Veselinović i Milan Radoičić, kojima su mesec dana nakon tog angažmana SAD uvele sankcije.

Tokom izgradnje deonice Preljina – Požega kineski izvođač je u martu 2023. oštetio Spomenik palim borcima u Drugom svetskom ratu.

Nadležna ministarstva su od kineskog investitora tražila da hitno rekonstruiše i vrati spomenik od istorijskog značaja.

Spomenik je nakon obnavljanja postavljen u oktobru ove godine na novoj lokaciji.

Takođe se u izveštaju međunarodne organizacije Just Finance (Pravedne finansije), koja istražuje kineska ulaganja širom sveta, navodi da je projekat izgradnje autoputa E-763 imao negativan uticaj na životnu sredinu, piše Radio Slobodna Evropa.

U izveštaju iz 2022. navodi se da je uočeno ugrožavanje ekosistema na reci Moravi.

Kompanija CCCC i Ministarstvo građevine nisu tada odgovorili na upit RSE o ovom izveštaju.

Severna obilaznica oko Čačka

Krajem maja potpisan je Memorandum o razumevanju između Javnog preduzeća “Putevi Srbije”, Grada Čačka i CCCC za projekat Severne obilaznice grada Čačka.

U saopštenju “Puteva Srbije” je navedeno da projekat podrazumeva i izgradnju mosta preko Zapadne Morave.

Pruga Pančevo – Subotica

Da će CRIC biti angažovan na rekonstrukciji pruge Pančevo – Subotica objavio je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.

Tokom njegove posete kineskom Guangdžou u septembru, na sajtu Ministarstva je objavljeno da je CRIC jedna od dve kineske firme koje su najavile učešće u novim projektima u Srbiji.

Vesić je tada novinarima rekao da su se te dve kineske kompanije, CRIC i Šandong, do sada najbolje pokazale u Srbiji, izrazivši zadovoljstvo zbog interesovanja i za nove projekte u zemlji.

Vesić je tada rekao da CRIC radi na obnovi pruge Sombor – Vrbas duge 53 kilometara, kao i na pruzi Novi Sad – Bogojevo – Subotica dužine 50 kilometara.

CCCC bio na crnoj listi Svetske banke

Kompanija CCCC, u većinskom državnom vlasništvu, jedna je od najvećih svetskih kompanija koja radi u više od 150 zemalja.

Bavi se projektovanjem, izgradnjom i upravljanjem infrastrukturnim objektima kao što su autoputevi, mostovi, tuneli, nadvožnjaci, brze pruge, metroi, naftne platforme i luke.

Kompanija je bila na crnoj listi Svetske banke zbog navodnih lažnih licitacija za ugovor o autoputu na Filipinima. CCCC je tada saopštila da optužbe nemaju osnova i da je poštovala sve propise.

Zabrana finansiranje od strane Svetske banke trajala je osam godina, do 2017.

Američki Biro za industriju i bezbednost (BIS) u Ministarstvu trgovine dodao je u avgustu 2020. nekoliko podružnica kompanije CCCC na listu onih sa kojima se ograničava poslovanje “zbog aktivnosti koje su u suprotnosti sa interesima nacionalne bezbednosti ili spoljne politike Sjedinjenih Država”.

Radi se o učešću u izgradnji veštačkih ostrva za kinesku vojsku.

Malezija je 2018. godine obustavila dva železnička projekta zbog sumnje u korupciju.

Firma je optuživana i za maltretiranje železničkih radnika u Keniji i za korupciju u Bangladešu.

Predsednik kompanije CCCC Liu Kitao je u intervjuu za Bloomberg televiziju 2018. godine rekao da promene u vladi u zemljama u kojima kompanija ima projekte često izazivaju optužbe za korupciju.

Liu je rekao da CCCC poštuje lokalne zakone i ekološke propise u svim zemljama u kojima posluje.

Kompanije CCCC i CRIC nisu bile dostupne za hitan komentar na upit RSE.

izvor: https://www.021.rs/story/Novi-Sad/Vesti/392319/Poslovi-kineskih-firmi-koje-su-radile-na-Zeleznickoj-stanici-Pominju-se-i-Veselinovic-i-Radoicic.html

Continue Reading

SLOBODNA VOJVODINA

DZVM: Ako je Balintu Juhasu svejedno da li će Vojvodinu zvati Vojvodinom, neka podnese ostavku

“Naziv Autonomna Pokrajina Vojvodina nije samo stvar terminologije, već politička i istorijska činjenica, zabeležena i u Ustavu Srbije”

Published

on

By

Opoziciona Demokratska zajednica vojvođanskih Mađara (DZVM) saopštila je danas da je “sa dubokim razočaranjem” primila izjavu predsednika Skupštine Vojvodine Balinta Juhasa, koji je rekao da mu je svejedno kako se naziva Vojvodina.

“Smatramo da time Balint Juhas pokazuje nepoštovanje ne samo prema dostojanstvu funkcije predsednika Skupštine, već i prema samom pojmu Autonomne Pokrajine Vojvodine. Naziv Autonomna Pokrajina Vojvodina nije samo stvar terminologije, već politička i istorijska činjenica, zabeležena i u Ustavu Srbije”, naveo je DZVM u saopštenju za javnost.

Dodali su da retorika koja koristi termine poput „Severna Srbija” ili „severna pokrajina Srbije” umesto Vojvodina, jasno odražava “kriptoradikalski stav” koji dovodi u pitanje političku i kulturnu autonomiju Vojvodine, kao i legitimitet njenog postojanja.

“Ukoliko Balint Juhas nije svestan važnosti ovog naziva ili ne želi da prepozna njegov značaj, smatramo da nije dostojan funkcije predsednika Skupštine Vojvodine”, ocenio je DZVM u saopštenju za javnost.

(Autonomija)

izvor: https://autonomija.info/dzvm-ako-je-balintu-juhasu-svejedno-da-li-ce-vojvodinu-zvati-vojvodinom-neka-podnese-ostavku/

Continue Reading

SLOBODNA VOJVODINA

Zašto je Goran Vesić odbio da otkrije podatke o rekonstrukciji Železničke stanice u Novom Sadu?

Liga socijaldemokrata Vojvodine – VOJVOĐANI zahteva da svi koji su odgovorni za današnje urušavanje ulaznog dela Železničke stanice u Novom Sadu budu privedeni licu pravde i kažnjeni.

Published

on

By

Godinama gledamo paradiranje ministra Gorana Vesića, pokrajinske premijerke Maje Gojković, mnogih drugih naprednjaka i njihovo „divljenje“ radovima na Železničkoj stanici.

Mediji godinama pišu hvalospeve o uspešnim radovima na stanici, a naprednjaci su se utrkivali ko će prvi da je otvori posle završenih radova.

Rekonstrukcija Železničke stanice u Novom Sadu počela je još u oktobru 2021. godine, pa je stanica prvi put svečano otvorena 2022. godine, u jeku predizborne kampanje, sa predsednikom Srbije Aleksandrom Vučićem i premijerom Mađarske
Viktorom Orbanom.

Pre nekoliko meseci Maja Gojković je opet presekla vrpcu i „podarila“ građanima novu i modernu železničku stanicu.

Kako javljaju građani, jutros su u tom delu stanice postavljane šipke i delovalo je kao da se pripremaju novi radovi.

Interesantno je da je u januaru Ministarstvo saobraćaja odbilo da otkrije podatke o rekonstrukciji železničke stanice u Novom Sadu, jer kineski izvođač ne želi da oni budu dostupni javnosti pre završetka projekta.

Nadležne organe pozivamo da istragu o ovoj katastrofi sprovedu u skladu sa propisima i pod hitno započnu procesuiranje odgovornih.

Maja Mrnuštik

odbornica u Skupštini grada Novog Sadai predsednica Gradskog odbora
Lige socijaldemokrata Vojvodine –VOJVOĐANI Novi Sad

izvor: https://vojvodjani.rs/zasto-je-goran-vesic-odbio-da-otkrije-podatke-o-rekonstrukciji-zeleznicke-stanice-u-novom-sadu/

Continue Reading

SLOBODNA VOJVODINA

Hitno rešiti problem ispuštanja tečnosti u Bagljaški kanal

Odbornička grupa Lige socijaldemokrata Vojvodine – VOJVOĐANI već je u avgustu, na sednici Skupštine grada Zrenjanina, tražila rešavanje problema ispuštanja otpadnih voda u kanal u ulici Ivana Turgenjeva, koja se nalazi uz samu Industrijsku zonu Bagljaš.

Published

on

By

Tada su nam građani ove ulice signalizirali da postoji veliki broj uginulih ptica u zoni kanala.

Delovalo je da je vlast poslušala naše predloge i dva meseca je situacija išla u pozitivnom pravcu.

Nažalost, pre nekoliko dana smo dobili informaciju da iz cevi ističe velika količina crne vode koja je napunila kanal. Voda smrdi i stvara velike probleme građanima.

Tražimo od zrenjaninske vlasti da saopšti o čemu se radi i, ono što je još bitnije, problem reši.

Zahtevamo hitnu rekciju nadležnih!

Odbornička grupa
Lige socijaldemokrata Vojvodine – VOJVOĐANI
u Skupštini grada Zrenjanina

Continue Reading

SLOBODNA VOJVODINA

Vlast da pod hitno vrati na posao profesorku škole u Opovu

Liga socijaldemokrata Vojvodine – VOJVOĐANI pruža punu podršku prosvetnim radnicima, koji za početak novembra planiraju novi štrajk, jer im Vlada Srbije nije ispunila niti jedan zahtev.

Published

on

By

Sramota je da su zarade zaposlenih u obrazovanju i dalje ispod proseka, a da od statusa službenog lica za prosvetna radnike još nema ništa.

U toku septembra i oktobra roditelji su od razrednih starešina svoje dece dobijali Viber i SMS poruke da u cilju „višeg kvaliteta obrazovanja“ uplate određenu svotu novca za kupovinu sapuna i toalet papira.

Jasna slika stanja u našim obrazovnim institucijama.

Sa druge strane, napadi na zaposlene u prosveti se nastavljaju i vlast nije učinila ništa da im se osigura bezbednost.

Naprednjaci su od našeg obrazovnog sistema napravili svoj politički poligon.

Progone profesore koji drugačije misle, a posebno one koji su politički aktivni u opoziciji.

To su veoma revnosno pokazali u slučaju profesorke škole u Opovu Jelene Lukić, kojoj je prekinut radni odnos, samo zato što je odbornica opozicije u lokalnom parlamentu Kovačice.

Kakva poruka se ovim šalje deci, ali i svim građanima Srbije?

Tražimo da vlast pod hitno ukine odluku o otkazu profesorki Lukić i da ona bude vraćena na posao!

Aleksandra Marković Maleš
potpredsednica
Lige socijaldemokrata Vojvodine – VOJVOĐANI

izvor: https://vojvodjani.rs/vlast-da-pod-hitno-vrati-na-posao-profesorku-skole-u-opovu/

Continue Reading

SLOBODNA VOJVODINA

Kostreš: Budućnost Srbije mora biti evropska

Vest da je predsednica Evropske komisije Ursula fon der Lajen otkazala unapred planirani sastanak sa premijerom Srbije Milošem Vučevićem, zbog njegovog prethodnog susreta sa ministrom Putinove vlade, još jedan je šamar neodgovorne naprednjačke vlasti ugledu naše države.

Published

on

By

Liga socijaldemokrata Vojvodine – VOJVOĐANI već dugo upozorava na moguće posledice sedenja Aleksandra Vučića na više stolica i krajnje šizofrene spoljne i unutrašnje politike koju vodi njegova vlast.

Srbija je jedina zemlja Evrope koja nija uvela sankcije Ruskoj Federaciji zbog agresije na Ukrajinu.

Društvo u našoj državi, a pre svega medijski prostor, zatrovani su propagandom iz Moskve. Neke televizije sa nacionalnom frekvencijama više liče na biro za agitaciju Putinovog generalštaba.

Ruskim disidentima, koji su spas od progona i smrti našli u Srbiji, preti se proterivanjem. Vučićev ađutant za „ruske radove“ Aleksandar Vulin nagrađivan je medaljama ruske tajne službe. Svakako ne slučajno.

U isto vreme, ruski vlasnik Naftne industrije Srbije i dalje drži monopol na snabdevanje tržišta naftnim derivatima, pa je gorivo na našim benzinskim pumpama najskuplje u regionu, a rudna renta koju plaća je protivna našem zakonu i najniža u regionu.

Otkazivanje posete prve žene Evropske komisije premijeru Srbije je jako loš signal.

Da li Vučićeva vlast priziva nove sankcije, devedesete godine i bedu?

Mi na to ne želimo da pristanemo.

Budućnost Srbije mora biti evropska.

Samo tako će ovo društvo i država biti moderno i ekonomski prosperitetno.

Bojan Kostreš
predsednik
Lige socijaldemokrata Vojvodine – VOJVOĐANI

izvor: https://vojvodjani.rs/kostres-buducnost-srbije-mora-biti-evropska/

Continue Reading

Trending